april 2014 - Reisverslag uit Chengdu, China van sheila haas - WaarBenJij.nu april 2014 - Reisverslag uit Chengdu, China van sheila haas - WaarBenJij.nu

april 2014

Blijf op de hoogte en volg sheila

27 April 2014 | China, Chengdu

Zo, is wel weer eens tijd voor een nieuw reisverslag he:P Dus, wat heb ik de afgelopen weken uitgespookt… even diep in mn geheugen graven want van alle alcohol blijft er niet altijd veel hangen. Echt een AA meeting bijwonen als ik terug ben, oeps.
Begin april hadden we een lang weekend vrij dus zijn we naar Chongqing gegaan, een stad hier 2 uurtjes vandaan met de trein. Hadden van tevoren al naar treintickets gekeken en er waren er nog genoeg, maar toen we vrijdag vanuit school naar het South Railwaystation op de trein wilden stappen waren er geen meer. Superbalen! Enige optie die we op dat moment hadden was een stoptrein met keiharde planken bedden die zou vertrekken vanaf het andere station hier in de stad. Geen tijd om te twijfelen dus tickets gekocht, whoppa weer in de taxi en gaan met die banaan! Was wel weer even een hele andere ervaring, treinrit van ruim 4.5u met een beest van een vent tegenover ons, snurken dat ie deed…. niet normaal. De Chinezen in de trein vermaakten zich wel, lekker aapies kijken aka maffe buitenlanders bestuderen. Bij aankomst in Chongqing meteen tickets voor de terugreis gekocht, waren ook al bijna uitverkocht, maar konden nog net mee met een sneltrein op maandagochtend, gelukkig weer in stijl reizen:P Ons hotel lag in het centrum van de stad, maar we moesten via een donker gangetje in het metrostation een lift nemen naar de receptie, best creepy. Om een indruk van het hotel te geven: naast dagprijzen konden de kamers ook per uur gehuurd worden, dus dat! Gelukkig was het wel schoon. ’s Avonds meteen de stad in gegaan en even een drankje gedaan in Helens, van dezelfde keten als onze stamkroeg hier in Chengdu. Volgende dag naar het punt gegaan waar 2 rivieren bij elkaar komen: het bruine water van de Yangzi en het heldere water van de Jialing rivier. Was vrij lastig om te zien want het was mistig. Nog wat door de stad gelopen en de oude stad Ciqikou bezocht, waar heel veel stalletjes mapo dofu verkochten (very smelly tofu) dus daar heel snel voorbij gelopen anders was ik echt over mn nek gegaan. We hebben wel superhard gelachen tijdens de fotosessie in Chinese klederdracht, vooral om Jasp en Enzio. Dag erna hebben we ‘Great Hall of the People’ bezocht en zijn we naar foreign street gereist, op advies van tripadvisor, wat een grap was dat zeg-.- Was wel heel apart om te zien hoe de ‘lower class’ Chinezen een dagje uit gaan. In foreign street hadden ze o.a een replica van de Chinese muur nagebouwd, en het jezus beeld van Rio de Jañeiro stond te tollen op een draaimolen. Toen het begon te schemeren zijn we richting de rivier gelopen, om daar de skyline te bekijken. Niet zo indrukwekkend als ‘The bund’ maar zeker mooi om te zien. De volgende dag zijn we weer teruggereisd naar Chengdu, was een terugreis die Enzio in ieder geval niet zo snel zal vergeten hahaha Lang leve de sterke papieren tassen van de Mango!
Via school was er een trip georganiseerd naar Mt Qingcheng, heerlijk om weer wat echte frisse lucht binnen te krijgen zeg! Helaas hadden we maar 2.5u de tijd om te klimmen, dus samen met Jasper en Liza in een flink tempo omhoog geklommen, en lekker met de kabelbaan weer naar beneden :P En ook al was het niet echt klimmen -klimmen, want het zijn allemaal trappetjes, aan mn rooie kop was wel te zien dat ik kapot was! Dat weekend lekker rustig aan gedaan want een paar dagen later zou CK, een vriend van Enzio, aankomen (met een voorraad echte egte Hollandse kaas!!!!! Whoop whoop). Was het begin van een week die we niet snel zullen vergeten, denk dat we allemaal blij zijn dat we m overleefd hebben hahah. In twee weken tijd zijn we 11 dagen uitgeweest, en dan zou je zeggen dat je geen alcohol meer kunt zien maar nee hoor:P Zelfs de zondag is niet meer heilig. Pasen wordt hier niet gevierd, maar we hadden wel zin om er iets aan te doen dus zijn we zondagochtend naar het intercontinental hotel gereden om daar te genieten van een paasbrunch en ONBEPERKT champagne drinken, oh en genoten heb ik! Dat doen we zeker nog een keertje over! Helaas ging CK die avond alweer naar huis toe, maar de volgende dag zouden Jasp’s moeder en Sjoerd langskomen dus geen tijd om bij te komen! Echt mooie dagen beleefd met iedereen!
En gisteren Kingsday! Jaja, zelfs hier in Chendu hebben we er een feesie van gemaakt! Beetje gek om al die mensen in Oranje te zien, maar wat voelt dat vertrouwd. Natuurlijk uit volle borst ons volkslied meegezongen, daar kan willempie best trots op zijn haha. Was echt even fijn om wat van thuis mee te krijgen, maar op die momenten mis ik mn mooie Amstelstad best wel!!! Aankomende week een lekker korte lesweek, dus we hebben een trip naar Hainan geboekt, ik ga heerlijk 5 dagen met mn luie reet op het strand liggen, mmmmmmmmm nu al zin an!!!!!!
Dus als ik terugkom uit Hainan zal ik mn volgende verslag schrijven, met jaloersmakende vakantie pics :P

Liefs! xo

• 27 April 2014 - 11:27

Elco:

Jemig, jij vermaakt je echt prima.ik ben nu al jaloers op je!! Het volgende verslag hoef je dus niet te schrijven. :-p. have fun xx