SHANGHAI!!!!! - Reisverslag uit Sjanghai, China van sheila haas - WaarBenJij.nu SHANGHAI!!!!! - Reisverslag uit Sjanghai, China van sheila haas - WaarBenJij.nu

SHANGHAI!!!!!

Blijf op de hoogte en volg sheila

24 Februari 2014 | China, Sjanghai

Hee allemaal!
Hier dan ein-de-lijk mijn eerste reisverslag, wat kun je toch afhankelijk zijn van internet!
Vorige week zijn we geland op Shanghai Pudong airport met mooi en ZONNIG weer, dus geen tijd te verspillen en snel naar het hostel met de Maglev sneltrein. Deze bracht ons met 300km per uur in het centrum van de stad en je kon goed zien hoe gigantisch groot Shanghai is. Dus, hup, spullen dumpen en naar ‘the Bund’, dé skyline van Shanghai. Tussen alle mensen toch nog een mooi plekje kunnen krijgen voor de foto (^-^)v Mooi natuurlijk die blauwe lucht, maar by night is de stad ook schitterend. Overal waar je kijkt zijn lichtjes, er zijn zelfs netten over de bosjes aan de kant van de weg gespannen die licht geven, just like it’s christmas everyday! En voor een perfect view zijn we naar de 100ste verdieping van de Shanghai Finance tower geweest. Lift gaat 8m per seconde dus in een minuutje waren we boven. Bovenin aangekomen kun je zelfs de straat zien door de glazen gronddelen en dan besef je pas goed dat je toch wel erg hoog staat, maar het is het waard!
De dag erna nog wat wezen sight seeing in the ‘French Consession’ maar de regen en de kou zorgden ervoor dat we het vrij snel wel gezien hadden, dus met de metro (is ook al een hele opgave met al die lijnen en stationsuitgangen!) richting ‘Yu garden’ gereisd. Deze was helaas gesloten maar dat was geen probleem, want het was gelegen in een supertoeristisch gebied, wat toch eigenlijk ook wel erg leuk was.
Sightseeing is mooi, maar uitgaan is natuurlijk ook echt een must in Shanghai. Clubbing in China bestaat uit het regelen van een tafel met veel sterke drank, maar wij hadden nog ergens een dansbaar plekje op de vloer gevonden, wat echt knap is want hier kennen ze geen echte dansvloer, alleen wat kleine podia. En natuurlijk kom je zelfs aan de andere kant Nederlanders tegen!
En……… de eerste dag KTV (karaoke) kan ik ook weer afstrepen. Heerlijk, lekker lopen blèren in de microfoon en iedereen die het naar zijn zin had, geweldig! De filmpjes daarvan zal ik voor het risico op permanente gehoorbeschadiging maar achterwege laten hehehehhehehe.
Shanghai was echt top, maar ik kijk ook uit naar wat Chengdu te bieden heeft. De eerste dag dat we hier zijn aangekomen hebben we van de stad zelf weinig gezien want onze vlucht mocht op Shanghai van de toren niet vertrekken, dus met 3 uur vertraging op een vlucht van 3.5u was het tijd om vroeg naar bed te gaan….not. Whopppa het nachtleven in met de rest van de exchange students uit Nederland.
The day after, ja, dat was niet alleen een kater van de appelsap: komen we aan op de campus en krijgen we te horen dat we allemaal een prive-kamer krijgen! Chilllllllllll! Nou dat vreugdemomentje duurde vrij kort: toen ik de deur van de dorm open deed zakte de moed me toch licht in de schoenen: het was koud, vies, chinese style toilet (pluspunt: geen squat oefeninen meer te doen) en dekbed, matras etc moest gekocht worden. Maar goed, na een hele fles bleek ertegenaan te hebben gegooid en mn bedje opgemaakt was werd het leefbaar.
Totdat je midden in de nacht thuiskomt en beseft dat de campus poorten op slot zijn……… geen nood, de main gate op 10 min lopen is nog open……….. om daarna nog 20 min door het campusterrein te moeten en dan zie je je dorm liggen, YES! Owwww, oeps, daar is het hek ook van op slot….. ZUCHT….. we zitten hier dus opgesloten, want het hek gaat hier van 23u tot 6u op slot. Naja, even aankijken of het te overleven is (goed excuus om tot in de kleine uurtjes door te feesten), want je zit hier wel aan aardig wat regels vast.
Ben heeeeel benieuwd naar hoe de lessen hier zijn, we hebben iedere dag van 9-12:20 Chinees op deze campus en ook nog business vakken die op de andere campus ( in the middle of nowhere) gegeven worden, en de meeste ook van 18-21u. Maar goed, klagen hier aan de andere kant van de wereld mag ik natuurlijk niet :p
Keep you guys posted!
Liefs (^3^)