Panda's :) - Reisverslag uit Chengdu, China van sheila haas - WaarBenJij.nu Panda's :) - Reisverslag uit Chengdu, China van sheila haas - WaarBenJij.nu

Panda's :)

Blijf op de hoogte en volg sheila

30 Maart 2014 | China, Chengdu

Lieve allemaal!
Time flies when having fun!
Vandaag moest ik mezelf zoals gewoonlijk op maandagochtend weer eens uit bed slepen! Dan sta je op met de gedachte dat je nog de hele week vroeg op moet, ben blij dat ik nog geen full-time baan heb hahaha. Maar goed, eigenlijk heb ik niets te klagen, want heb ’s ochtends alleen Chinees en ’s middags lekker vrij :) Alleen op donderdag van 9-21 les maar als die dag voorbij is, is het al bijna weekend! Weet eigenlijk niet waar te beginnen over de afgelopen 2 weken, maar het belangrijkste: Jasper en ik hebben een appartementje gevonden! Heel fijn, geen traditionele Chinese squatting toilet meer, geen gedeelde smerige keuken, geen kakkerlakken, geen geklim meer over campus hekken, geen schreeuwende Oezbeken in de gang, niet meer gehaast douchen voordat het warm water op begint te raken. En dat alles op maar 10 minuutjes lopen van school! Op mn verjaardag meteen maar even een huisfeestje geven en daarna uit geweest en de volgende dag met mooi weer brak in het park liggen, ideaal:p Enige nadeel van het vele uitgaan is dat het weekend voorbij vliegt, dus ook maar weer eens een uitje plannen: de panda’s!!! Liza, Jasper, Enzio en ik waren op zondagochtend vroeg uit de veren, omdat we niet zeker wisten of de taxichauffeur ons wel helemaal naar het park wilden nemen hebben we het zekere voor het onzekere genomen en de 1.5u reistijd met OV ingecalculeerd. Gelukkig wilde hij ons wel brengen en waren we zo vroeg dat het park nog niet open was. Toen we naar binnen mochten was het nog heerlijk rustig, al snel kwamen we bij het gebied waar de panda verblijven stonden en toen zagen we hem, de eerste panda van de dag! Ik had ze in the Beijing zoo als eens eerder gezien maar deze kon je zo dichtbij zien, en ze zaten in mooie verblijven waar ze zich eventueel ook nog konden verstoppen voor de toeristen. Maar goed, de panda’s dus, ik was op slag verliefd! Lekker kauwend op de bamboe kon je ook goed zien wat voor een klauwen en tanden zo’n beest nog heeft, maar je kunt je haast niet voorstellen dat die beesies agressief kunnen zijn. We zijn het hele park doorgelopen en het was toch nog een aardige stukkie lopen, maar het was het waard. Ook al zat iedere panda te eten of te slapen, ze blijven echt geweldig. Aan de rand van de park waren er ook al wat kleine panda’s naar buiten, echt zo lief: eentje zat bovenin de boom, een andere zat lekker tegen de boom geleund en de anderen rolden een beetje rond. En in het park ook weer eens een echte koffie gedronken, mmmm smaakt echt hemels. Wat trouwens ook echt hemels smaakt: bitterballen & kroket. En zelfs die hier in CHENGDU!!!! Jawel, echte echte Hollandse bitterballen: Liza, Jasper en ik hebben ruim 1.5uur gezocht naar het tentje en oohhh hoe goed voelde het dat we het uiteindelijk gevonden hadden, beste vrimibo in weken hahahahhaha! Het was alleen niet de allerbeste bodem die je kunt hebben voordat je aan de vodka begint, dus om 2u lag ik alweer in mn draaiende bedje. Ohja, bed….. nou eerder plank. Toch nog iets wat ik mis van campus: een goed matras. Echt het ‘matras’ hier is maar 5cm dik en ik denk dat de bank 10x comfortabeler slaapt, dus heb maar een extra gekocht en dat ligt al ietsjes beter\(^-^)/ Ook meteen beter voor mn humeur, feel guilty for my roomy…….
Ondertussen ook nog wat geprobeerd te werken aan een netwerk hier in China, dus was met Enzio naar een meeting van de internationale kamer van koophandel geweest, was wel eens leuk om mee te maken maar veel mensen probeerden op een vriendelijke manier van ons af te komen toen ze hoorden dat we studenten waren en geen bedrijf vertegenwoordigen. En natuurlijk kom je ook daar weer Nederlanders tegen ( bij de panda’s ook al 2 die studeren in Chongqing). We zitten toch echt overal he! Maar je kunt zeggen wat je wil, lekker gezellig zijn we wel (Dat is zelfs Barack Obama niet ontgaan, Michelle Obama was trouwens hier in Chengdu, helaas niet gezien!). Waren uitgenodigd door een jongen die hier stage loopt, om afgelopen weekend naar de food & beverage fair te gaan, lekker wijntjes proeven! Hartstikke leuk om eens gezien te hebben, ondanks dat ze bijna gingen sluiten hebben we toch nog een aantal mooie wijnen geproefd… Ja I know, een echte sommelier proeft de wijn en slikt deze niet door maar ach ja, mmmmm ook echt prima weer eens een wijntje! Het is in dit verslag wel heel duidelijk wat ik mis hahaha, een echte pinda houdt van (goed) eten en drinken toch, als mis ik zelf een maaltijd koken ook! Miste het helemaal nadat ik laatst een dagje in de WC doorgebracht had, damn wat voelde ik me beroerd (T-T)

vergeet bijna dat we na de wine fair ook nog naar het global center zijn gelopen, mijn god wat een immens groot gebouw, echt ziek!!! binnnen overal marmer, echt eigenlijk zo een verspillen van het uitzicht en geld maar zeker interessant om eens geweest te zijn. binnenin zit ook een bios dus we zijn nog naar monumentsmen geweest, met chinese ondertiteling (gelukkig geen nasynchroniseren!). zitten we nog in het begin van de film, horen we toch een gesnurk van achteren komen, hahah ik kwam niet meer bij. en bellende mensen tijdens de film is hier ook normaal, waarom zou je opstaan als je vanuit je bioscoopstoel ook lekker kunt bellen, ppppfffffff mafkezen die chinezen :P

Wordt wel weer superblij als ik me bedenk welke uitjes nog op de planning staan (ook al duurt het nog even) binnenkort naar Leshan& Mt Emei (frisse lucht in de bergen!), chongqing, de eerste week van mei heerlijk met mn luie reet op het strand van Hainan, en de eerste week van juni een dagje Macau en een paar daagjes Hong Kong (zoooo daar ga ik los met shoppen, dat heb ik hier helaas niet)… kan niet wachten!!!
Nou, dat is het geloof ik wel weer zo’n beetje,
Veel liefs,

  • 14 December 2014 - 07:28

    Bram:

    Heey,

    Rare vraag misschien maar zou je mij kunnen vertellen waar ik die kroketten kan vinden haha, begin er langzaam toch wel behoefte aan te krijgen! Heb jij toevallig het adres?

    Groeten,
    Bram

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sheila

Actief sinds 09 Juli 2009
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 9287

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 02 Januari 2015

Exchange China

05 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

Indonesië

27 Juli 2009 - 10 September 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: