Tiananmen & changcheng - Reisverslag uit Beijing, China van sheila haas - WaarBenJij.nu Tiananmen & changcheng - Reisverslag uit Beijing, China van sheila haas - WaarBenJij.nu

Tiananmen & changcheng

Door: sheila

Blijf op de hoogte en volg sheila

09 Augustus 2009 | China, Beijing

Weekend!!!! Vrijdagmiddag was iedereen blij dat we weekend hadden! De week is echt voorbij gevlogen, er komt zoveel op je af dat je moet verwerken: de lessen, leven hier, de mensen. Heb t gelukkig echt super naar mn zin(^-^)V en dat is waarschijnlijk op de foto's wel te zien :P Kan me echt niet voorstellen dat ik mn klasgenoten pas een paar dagen ken! We zijn vrijdagavond eerst wezen chillen in t appartement van Jack(UK), en daarna uitgegaan in Sanlitun (tot in de vroege uurtjes). Helena(IT) woont buiten de stad dus die bleef bij mij pitten, gezellig, want soms is t best wel stil in mn appartementje en zoals jullie weten hou ik héél veel van praten!
Zaterdagmiddag zijn we naar Tiananmen
gegaan, wat iedereen indrukwekkend vond(ik stond er met kippenvel), al had ik verwacht dat de foto van Mao veel groter zou zijn. Daarna zijn we langs het Maosoleum van Mao gelopen, naar Qianmen om daar te shoppen. Naja, "shoppen". Iedereen was redelijk moe van de avond ervoor en de metro was zaterdag echt verschrikkelijk. Heb wel een paar jade oorbellen en een paar fake-allstars voor E8:) Toen weer met de metro terug naar Wudaokou, FF een powernap gedaan, gegeten en dan natuurlijk weer uit, t is immers zaterdagavond! Geen idee waar in beijing we waren, maar we hadden een VIP tafel geregeld in een club.
En dan vandaag: vroeg opgestaan want om 8 uur vertrok de bus al naar de muur in mutianyu. Daar aangekomen was t mistig en druilerig, maar uiteindelijk was dat wel fijn want t is een gigantische workout:P heel hoog geklommen, zeker 45 min lang constant trappen lopen maar als je dan eenmaal boven bent is het t allemaal waard! Om in de Mao sfeer te blijven "You are not a real man if you haven't climbed the great wall" :) Gewoon geen woorden aan t uitzicht te verspillen...

XOXO


  • 09 Augustus 2009 - 14:57

    Karin:

    Sheila:D
    wat super om al die verhalen te lezen! Ben blij dat je het zo naar je zin hebt en al snel vrienden hebt gemaakt enzo!! En we pakken snel weer een filmpje als je terug bent.. want je hebt nu al weer veel te veel leuke films gemist ;) Maar eerst.. ga ontzettend genieten en heelemaal los daarzo!
    kus!

  • 09 Augustus 2009 - 18:51

    Fre:

    Heeeeej!!

    Superleuke foto's zeg, je hebt het erg naar je zin zo te zien (lekker uitgaan, leuke uitstapjes!)!!! Ben blij dat je allemaal leuke mensen hebt ontmoet, ze zien er erg aardig uit;-0! En je hebt de muur beklommen, ongelooflijk!!!!! Wat een ervaring moet dat geweest zijn, dat wil ik toch ook een keer meegemaakt hebben!!! Nou meis, succes met je colleges weer (hmmm school school wat is dat hahaha!), je zal wel lekker slaaptekort hebben door dat vele uitgaan (ben erg jaloers, die clubs daar zullen wel veel leuker zijn dan hier!) maar lekker genieten hoor! En zo heb je alvast weer wat feeststemming opgebouwd voor old time diemerfestijn hahaha, nick en simon komen ook had ik dat al verteld, echt vet leuk!!!!! Nou enjoy and behave;-)!

    Liefs en kus!

  • 10 Augustus 2009 - 13:10

    Sheila De Haas:

    hey allemaal, las net op i-net dat Azie getroffen is door een tyfoon. Hier is alles gelukkig okay, geen doden enzo, alleen heel veel wateroverlast gehad. plassen van niet overdreven, 30cm diep!!! voordeel is dat ik vandaag heb genoten van een schone blauwe lucht!!!

  • 10 Augustus 2009 - 17:26

    Ben:

    hoii sheila heb gelezen wateroverlast.ik kan het niet geloven wat jij hebt mee gemaakt, en de foto v/d klas gnt.wat is weeken snelgegaan .tot de volgende verslg.grt[ben]xxx

  • 10 Augustus 2009 - 19:13

    Mich:

    Helleuh!!
    Wowwww, ik ben helemaal jaloers op je (in a good way that is ;-) )
    Wat cool zeg, wat je allemaal hebt meegemaakt, en dan te denken dat je pas twee weken weg bent...
    Gelukkig kun je ook leuk uitgaan daar. ik las dat Nick en Simon naar het Diemerfestijn komen... (o joy:p) probeer maar te genieten van je nick en simon vrije dagen nog :-p
    Ik mail je snel weer!
    Liefs!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2009

de laatste loodjes!!!

16 Augustus 2009

Olypic Village & Forbidden City

11 Augustus 2009

tyfoon en H1N1

09 Augustus 2009

Tiananmen & changcheng

06 Augustus 2009

Yintewang!
sheila

Actief sinds 09 Juli 2009
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 9313

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 02 Januari 2015

Exchange China

05 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

Indonesië

27 Juli 2009 - 10 September 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: