tyfoon en H1N1 - Reisverslag uit Beijing, China van sheila haas - WaarBenJij.nu tyfoon en H1N1 - Reisverslag uit Beijing, China van sheila haas - WaarBenJij.nu

tyfoon en H1N1

Door: sheila

Blijf op de hoogte en volg sheila

11 Augustus 2009 | China, Beijing

Vandaag een berichtje om jullie allemaal gerust te stellen. Van de tyfoon die op het moment door Azië raast hebben we in Beijing amper last. Zondag leek t wel ff of de hel was losgebarsten, maar t duurde gelukkig maar 4 uur, vooral héél veel regen, stormachtig maar niet zo heel erg. Maandag hadden we er geen last meer van en vandaag was t 35graden( met blauwe lucht en zon)
Er zijn wel 2 gevallen van "mexicaanse griep" in 2 klassen geconstateerd. De klassen zitten tot woensdagavond in quarantaine in een hotel met medisch personeel. Wij hebben er gelukkig (en hopelijk) geen last van. Sinds gister is onze klas opgedeeld, omdat de klas te groot is en niveauverschillen. Ik zit nu nog steeds op C niveau, maar dan in de snelle klas. ter vergelijking: zij zijn vandaag begonnen aan H3.1, terwijl wij in 2 dagen al H3.1, 3.2, 4.1 en 4.2 behandeld hebben. Klas is zeker een stuk minder gezellig, maar voor mn chinees is t stukken beter. Vandaag na de les ook geshopt met onze lerares luistervaardigheid(26 jaar) en we hebben ook nog een manicure gedaan. K heb nu echt supermooie nagels! Maar goed, dan kom je thuis en moet je natuurlijk weer als ubernerd trouw je huiswerk maken!

XOXO

  • 11 Augustus 2009 - 14:30

    Wilma:

    hoi sheila.
    jammer dat je klas is opgesplitst,maar als het voor je chinees beter is dan moet het maar .
    gaan jullie wel met zijn alle naar mongolie?
    ben blij te horen dat het goed met je gaat. hoop dat die andere studenten snel weer beter zijn.
    is wel een prettig idee dat als je ziek bent er ook medisch personeel is die je dan zou verzorgen.
    sheila ik ben heel benieuwd hoe jouw nagels er uit zien .nou dikke kus en hoor je weer xxma.

  • 11 Augustus 2009 - 14:36

    Alicia:

    heey sheila,
    gelukkig heb je geen last van de tyfoon. toen ik wat hoorde van dat er in China een tyfoon was, dacht ik gelijk aan jou... hopelijk krijg je ook geen last van de mexicaanse griep. veel liefs xxxjes en tot over 4 weken, alicia

  • 11 Augustus 2009 - 20:17

    Carla:

    He sheila,
    Wat leuk jou zo te zien,met al zo veel vrienden om je heen!
    En wat zal dat indrukwekkend geweest zijn, de muur!
    Ben blij dat je geen last heb van de tyfoon,nou succes met je lessen en veel plezier met je vrienden.
    liefs Carla

  • 12 Augustus 2009 - 13:05

    Alexander:

    He Sheila,

    Hier dan eindelijk een berichtje van mij. Als ik al je reisverslagen zo lees hoef je je niet te vervelen zeg. Leuke foto's trouwens. Wel spannend hoor wat je daar allemaal meemaakt, vind het moedig van je.
    Ben blij voor je dat je niet zoveel last hebt gehad van die tyfoon. Over de Mexicaanse griep zou ik mij maar niet al te druk maken, hier in Nederland hoor je ook al diverse gevallen en het lijkt erop dat jonge gezonde mensen er niet eens zoveel last van hebben. Super dat het zo goed gaat met college. Heb je nog genoeg geld op je rekening staan na al dat shoppen? Anders even zeggen hoor!! Dan maakt oompje wel wat over. Ik las dat je wat last had gehad van het warme benauwde weer en dat je op dat moment verlangde naar NL. Dat kan ik mij heel goed voorstellen, op Tenerife was het al die dagen een hittegolf met 40 graden. Ik heb ook af en toe naar ons kikkerlandje verlangd hoor. Hier gaat verder alles goed, voor je moeders een leuke auto gevonden, dus dat is ook allemaal weer geregeld. Nou, ik moet weer verder met mijn werk, heel veel plezier daar en ik spreek (schrijf) je wel weer.
    Toedeloe en dikke kus.

  • 12 Augustus 2009 - 14:31

    Ilona Loois:

    leuk sheila die reisverslagen tot gauw dikke kus van ilona en robin.

  • 13 Augustus 2009 - 12:25

    Melissa:

    Hej Sheila,
    Ik zit nu op m'n werk lekker je verhaaltjes te lezen.
    Wel een belevenis hoor allemaal!
    Fijn te horen dat je het er leuk hebt en dat het goed met je gaat.
    En je kan er zo te lezen ook flink shoppen, nou wat wil een dame nog meer ahahah
    Leuk ook al die culturele dingen.
    Als je terug bent zou ik graag alle foto's willen zien, die je nu geplaatst hebt zien er ook erg leuk uit!
    Nou doe voorzichtig en geniet er van, ik hou je site in de gaten.
    Dikke kus van je nichtje x

  • 15 Augustus 2009 - 20:13

    Yuang Yuang:

    Hay Sheila!
    Wat leuk dat je een dagboekje bijhoudt van China! En goed om te horen dat je al zoveel leuke mensen hebt ontmoet ^^ ..en er zijn vast wel veel 's daar..whauha. One word: Party~~ :p Khoorde dat Xulen ook binnenkort naar Beijing gaat, dus dat wordt wel fun!! Ik heb ook al erg veel zin om te gaan..en al helemaal als k je verhalen lees. K vertrek pas halverwege september, dus dan zie k je hopelijk nog wel in Nederland :)
    Geniet ervan en k kijk nu al uit naar je nieuwe verhalen ^^
    , x Yuang

  • 15 Augustus 2009 - 20:17

    Yuang Yuang:

    Oeps..whuaha...kzie net dat mijn karakters weg zijn gevallen :s
    * er zijn vast wel veel hsuaige's daar. ;p xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2009

de laatste loodjes!!!

16 Augustus 2009

Olypic Village & Forbidden City

11 Augustus 2009

tyfoon en H1N1

09 Augustus 2009

Tiananmen & changcheng

06 Augustus 2009

Yintewang!
sheila

Actief sinds 09 Juli 2009
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 9314

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 02 Januari 2015

Exchange China

05 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

Indonesië

27 Juli 2009 - 10 September 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: