Yogya - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van sheila haas - WaarBenJij.nu Yogya - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van sheila haas - WaarBenJij.nu

Yogya

Door: sheila

Blijf op de hoogte en volg sheila

13 Juli 2010 | Indonesië, Yogyakarta

Gisterenochtend zijn we met de trein uit Jakarta vertrokken, wel ietsjes later dan gepland, maar in Indonesie doen ze niet aan vetrekstaten enzo, gewoon lekker 'tempo dulu'. In de trein was ik een beetje opstandig geworden tegenover de ober van de coupe. Hij had het niet zo met westerse vrouwen. In de trein kun je gewoon eten bestellen, en omdat we toch een kleine 9 uur moesten had mijn vader eten voor ons allemaal besteld. Onze moslimse medepassagiers kregen hun eten na een half uurtje, wij hebben er een uur op moeten wachten(ergernis 1). Toen we het kregen, bleef hij wachten tot ma en ik ons tafeltje uitgeklapt hadden en het eten aanpakten. Op zich natuurlijk helemaal geen probleem, ware het niet dat hij bij zwaar gesluierde vrouwen voor hun het tafeltje uitklpate, netjes het eten bediende, bestek uitlegde, WTF!(ergernis 2). toen we eindelijk het eten kregen, was het zo goed als koud en ja, mn ergernis bleef groeien) toppunt was dat ie ons met lege borden liet zitten, terwijl het bij de rest al lang opgehaald was... dit was de druppel, ik zat mezelf echt zo op te vreten van ergernis, en ik moest wraak. ik heb dus de bordjes opgestapeld, tegen mn moeder gezegd dat ze het NIET mocht aangeven, heb ze op het alllerverste hoekje van het tafeltje gezet en nu maar wachten tot hij langs kwam. En mn wachten werd beloond! Daar was ie, met zn zelfingenomen glimlach, hij naderde onze plaats en..... ik riep hem, schonk hem mn allerliefste glimlach met evil eye(zoals karin zou zeggen), wees naar de borden en oei, als blikken konden doden. Hij moest echt ver buigen om bij de borden te komen en ik bleef maar lief glimlachen, owww, wat voelde dat goed zeg!! whahhahahahah

Dus ik was weer helemaal happy aangekomen op station Yogya! Eenmaal aangekomen in het hotel viel mijn mond bijna open van verbazing. Het hotel is helemaal op traditionele Javaanse stijl ingericht, zo vreselijk mooi, hotelpersoneel is superlief! En wat ook heel fijn is: een goede internetverbinding!(foto's staan bij vorig verslag) Er lopen ook allemaal kleine hagedisjes rond op de muren, die de muggen opeten. Gelukkig, want we waren na Jakarta helemaal lek geprikt, terwijl we toch deet op hadden gesprayed. En.... geen kakkerlakken!!! yeah (^-^)v

Vandaag zijn we naar kota gede gegaan, een zilverwijk hier. Ze zijn hier niet zoveel toeristen gewend dus een korte broek(net boven de knie), daar wordt hier om gegiegeld(kinderen), nasty gekeken(mannen) of zeer afkeurdend gekeken(vrouwen). Tuurlijk is Indonesië voor meer dan 90% moslim, maar het is wel wennen( heerlijk, om half vijf in de morgen wakker te worden geschreeuwd voor het ochtendgebed, en dat over de hele dag 5x). Heb wel een paar leuke oorbellen gekocht!

Morgen gaan we hele oude tempels bezoeken, en EINDELIJK naar het strand(lekker onzedelijk in mn bikini!!).

XOXO


  • 14 Juli 2010 - 09:09

    Fre:

    Hahahaha, ik zie dat al helemaal voor me, die evil blik van jou:-)! Veel plezier at the beach met je onzedelijk gedrag;-)!

    Kussies!

  • 17 Juli 2010 - 11:48

    Karin:

    Sheila!
    haha zo ken ik je weer.. zelfs daar laat je je van je beste kant zien.. TOP actie met die borden, had et zelf niet beter kunnen doen:P
    geniet er nog heeel veel van daar!
    kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Yogyakarta

Indonesië

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2010

Eindelijk relaxen!!! (^-^)v

16 Juli 2010

Cultuur opsnuiven

13 Juli 2010

Yogya

11 Juli 2010

repeat, corruptie en burkini

09 Juli 2010

Familie
sheila

Actief sinds 09 Juli 2009
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 9300

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 02 Januari 2015

Exchange China

05 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

Indonesië

27 Juli 2009 - 10 September 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: