Cultuur opsnuiven - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van sheila haas - WaarBenJij.nu Cultuur opsnuiven - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van sheila haas - WaarBenJij.nu

Cultuur opsnuiven

Door: sheila

Blijf op de hoogte en volg sheila

16 Juli 2010 | Indonesië, Yogyakarta

Gisteren zijn we naar de Borobodur Tempel gegaan om daar de zonsopgang mee te maken. In het pikkedonker moesten we met een klein zaklantaarntje de tempel beklimmen, wat best el zwaar was want de treden waren erg hoog. Langzaamaan werd het lichter, begonnen de vogeltjes te tjilpen en...... bleef de zon weg achter de wolken.... We zagen de zon pas toen hij al helemaal achter de bergen tevoorschijn was gekomen. Maar toch leuk om mee gemaakt te hebben. Daarna zijn we lekker richting strand gegaan, en al konden we niet echt zonnebaden, het was ff lekker eruit, met de zeelucht en hele hoge golven.
's Middags hebben we een batikfabriek bezocht, waar we het proces van begin tot eind hebben kunnen volgen. 1 lap stof neemt 3 maanden tijd in beslag, maar dan heb je wel echte handgemaakte batik.
Vandaag zijn we naar de dierentuin geweest, en hebben we de komodo varaan gezien. De dieren werden hier tot ieders verbazing best wel goed verzorgd! 's middags zijn ma, remco en alicia gaan rusten en ben ik met mn vader naar de markt gegaan. Daar ff wat souvenirs en slippers gekocht. In het hotel zijn we vandaag verwend met traditioneel javaans eten uit de streek, ook weer heel erg lekker, zelfs Remco en Alicia(die t liefst lekker hollandse pot eten) zeuren niet voor westers eten. Misschien komt dit ook omdat er 's morgen als ontbijt gewoon wit brood te verkrijgen is, met hagelslag of jam :)
Voor de rest hebben we niet zoveel meegemaakt. T is hier overdag erg warm, t gaat richting de 40 graden. 's avonds koelt het hier redelijk af, maar t blijft tropisch, maar als we terug komen zijn we dan iig gewend aan het weer in NL, want jullie hebben t daar ook niet bepaald koud he!
Nou, dat was wel weer zo'n beetje alles wat er te melden valt;p
XOXO

• 16 Juli 2010 - 17:43

Ria , Wim, Ilona:

Wat een geweldige ervaring moet het voor jullie zijn, en voor ons ontzettend leuk om te lezen, we wensen jullie nog een fijne week in Bali toe. Veel groetjes van het thuisfront en Tommy en Kaja.

• 16 Juli 2010 - 18:07

Lisette:

Wat een mooie verslagen!! Met super leuk en minder leuke(lees: ober in de trein) ervaringen! haha Geniet er nog maar lekker van in het paradijs daar, ziet er schitterend uit!

liefs,
    Lisette