Eindelijk relaxen!!! (^-^)v - Reisverslag uit Bali, Indonesië van sheila haas - WaarBenJij.nu Eindelijk relaxen!!! (^-^)v - Reisverslag uit Bali, Indonesië van sheila haas - WaarBenJij.nu

Eindelijk relaxen!!! (^-^)v

Door: sheila

Blijf op de hoogte en volg sheila

19 Juli 2010 | Indonesië, Bali

Ik ben de dagen van de week echt helemaal kwijt. We hebben een heel druk schema, dus op een gegeven moment weet je niet meer wanneer je wat gedaan hebt. Toen we nog in Yogya zaten, hebben we het Kekayon Wayang museum bezocht. Het was een slecht onderhouden museum, en het trekt niet veel bezoekers. Totaal ondergewaardeerd, want het is zeker het bezoeken waard, veel meer dan de moderne musea in Yogya. Het Kekayon museum heeft de allergrootste Wayang/ inetrnationale poppenkastpoppen ter wereld, maar na de aardbeving in 2006 was er helaas geen geld om het museum op te renoveren, en is het alleen opgeruimd. Speciaal voor ons werd het museum opengesteld, en onze gids was een heel oud, klein mannetje met nog amper tanden in zn mond, maar volgens mj heb ik nog nooit iemand met zoveel passie over Wayang poppen horen spreken. Hij wist alle verhalen bij iedere pop, en dat kwam omdat hij zelf vroeger de poppen bespeelde. Een wayangspeler speelt soms wel nonstop 10-12 uur een toneelstuk. Onze hotelgidsen waren ook meegegaan, want ook voor hen was dit een unieke kans. Daarna zijn we doorgereden naar een Wayangfabriek, waar we van alles te weten zijn gekomen over de Wayang poppen, bijv dat alleen het leer van de waterbuffel van Celebes(Sulawesi) wordt gebruikt, en dat een echte wayang helemaal opgerold ed kan worden zonder te breken ( en wij maar heel voorzichtig doen met de poppen, omdat we bang waren ze te beschadigen:) Tuurlijk konden we het niet over ons hart krijgen om er een aandenken te kopen (deze mensen zijn echt goed om een schuldgevoel aan te praten!). Vervolgens zijn we naar het oude waterpaleis gegaan. Hier waren de gvolgen van de aardbeving nog duidelijker te zien, ook hier weer vele verkopers van prullaria, en dan moet je gewoon hard zijn en doorlopen, al zie je hoe hard de mensen hier moeten vechten voor hun dagelijkse kost. Op de terugweg heeft mn vader eindelijk de 'zuurzak'vrucht gevonden. Hij heeft het al vaker gezegd dat hij die zo graag weer zou willen eten( in NL verkopen we die niet). Hij ons overtuigen dat het echt lekker was, en na enige twijfel toch maar geproefd, en.... eigenlijk best wel heel erg lekker, t is een hele zoete vrucht, waarom ze het dan zo'n ranzige naam geven?!?!?!?

Gisteren zijn we met een indonesische maatschappij naar Bali gevlogen, en damn, wat een reis. Ik was al niet zo lekker op mn maag,( en nu ook aan de norit...bah!) en wat een terrorvlucht. Eerst kreeg ma al de zenuwen omdat er ineens allemaal security naar het vliegtuig wat ervoor geland was ging, en ook het personeel wist niet wat er gaande was, geheel onwetend wat er aan de hand was, zijn we in het kleine vliegtuig gestapt. Toen roken we in het vliegtuig een sterke kerosine lucht.... kortom, voordat we de lucht in gingen waren we al gestressed. Toen nog veel turbulentie, en ik dacht echt: 'aan 1 kotszakje heb ik nooit genoeg!' Ik weeet niet hoe ik het vol heb gehouden, maar toen we geland waren dacht ik, missie volbracht, niet gespuugd!!! .... Helaas bleken we nog een autorit van 3 uur voor de boeg te hebben, een paar bergen over, die supersteil waren. Heerlijk al die bochten, mn hoofd tolde er helemaal van! Toen we om 02.30 aankwamen in het hotel, was ik gebroken. Zonder me om te hebben gelkeed, tanden poetsen, wassen ed ben ik op het matras geploft. De hele wereld draaide, en ik voelde me alsof ik een gigantische kater had, de ergste ever!

Vanochtend werd ik na een kort nachtje wakker, en besefte me dat ik de zee kon horen. Nog een beetje gammel ben ik mn bed uit gestrompeld, loop de gang op en.... yeah, dat was toch echt de zee!!! Hier in Lovina hebben we niet de luze resorts en witte stranden uit de reisfolder, maar het is zeker prettig vertoeven! Snel naar beneden gegaan voor het ontbijt ( Hotel heeft een NL eigenaar, dus heerlijk, eindelijk weer een boterham gegeten) Snel in de bikini en daar lag ik om tien uur! Verveelde me al snel ( ook al houd ik van de zee, ik kan niet uren blijven bakken), dus ben ik met Remco schelpen gaan zoeken. Ik voelde me weer net een klein kind met een schat:P mn zakken zitten vol met mooie kleine schelpjes. Voor de rest he-le-maal NIETS gedaan, echt, daar waren we aan toe! Morgenochtend ga ik de zonsopgang op het strand bekijken, beetje zonnen/zwemmen en 's middags langs de hotelspa voor een massage, scrub en manicure!

ik vermaak me de aankomende dagen wel:)

XOXO

  • 19 Juli 2010 - 17:41

    Ria , Wim, Ilona:

    Luilak, grapje fijn dat jullie lekker bij kunnen komen in een echt vakantie sfeertje, we vinden het leuk dat we weer wat hebben gelezen, veel plezier maar zijn blij jullie straks weer te zien. Groetjes van ons.

  • 21 Juli 2010 - 09:22

    Brietje:

    Ohw, wat heeeerlijk zo aan t strand! Ben je al lekker bruin geworden? En wat een vreselijke vlucht heb je achter de rug! Whaha. Ik zou dood gaan denk ik. Veel plezier nog! (^^)V

  • 22 Juli 2010 - 18:50

    Fre:

    Heeej!

    Lekker hoor dat strand! En die vliegreis, vreselijk!!! Ik zou helemaal gek worden! Je hebt wel echt mooie dingen al gezien volgens mij:-)!
    Ik ben druk bezig met inrichten, uitpakken en inpakken van spullen voor huis! Het is wel echt mijn eigen huis aan het worden, heb vandaag met wilma voor accessoires geshopt, vet leuk!

    Nou, veel plezier nog he!!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

Indonesië

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2010

Eindelijk relaxen!!! (^-^)v

16 Juli 2010

Cultuur opsnuiven

13 Juli 2010

Yogya

11 Juli 2010

repeat, corruptie en burkini

09 Juli 2010

Familie
sheila

Actief sinds 09 Juli 2009
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 9305

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 02 Januari 2015

Exchange China

05 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

Indonesië

27 Juli 2009 - 10 September 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: