Een glaasje champagne mevrouw? - Reisverslag uit Beijing, China van sheila haas - WaarBenJij.nu Een glaasje champagne mevrouw? - Reisverslag uit Beijing, China van sheila haas - WaarBenJij.nu

Een glaasje champagne mevrouw?

Door: sheila

Blijf op de hoogte en volg sheila

28 Juli 2009 | China, Beijing

dajia hao!

Gister een goede vlucht gehad, en dat is op zich niet zo vreemd in de B-class:P Bij binnenkomst werd er gevraagd of ik misschien een glaasje champagne wilde, en meteen menukaart invullen met allemaal vage culinaire dingen(blegh). Best wel leuk om eens mee te maken hoor, maar niets voor mij. Zit je daar, met je gigarugzak als handbagage tussen de zakenmannetjes en hun laptop...maar goed, heb natuurlijk wel goed kunnen slapen(stoel kon helemaal plat en had... massagestand...OMG!)
Op zich was t vliegen te doen, we hebben er 10 uur over gedaan. op t vliegveld moest iedereen nog wel een hele gezondheidsverklaring invullen en tekenen, dan langs -tig controles, naja dat moet je maar voor lief nemen. Eenmaal buiten t vliegveld stonden er rijen met taxi's, best chaotisch zou je denken, maar dat gaat supergoed. Taxichauffeur was ook heel behulpzaam, en hij begreep mijn chinees!(^-^)V Oja, verkeersregels in China: geen, zowel links als rechts inhalen, veel toeteren en hopen dat je heelhuids aankomt.Dat is gelukkig gebeurd en ben ingecheckt bij Huaqingjiayuan youth hostel waar ik mn echte vuurdoop kreeg want ze spreken geen Engels. Nu nog ff vaste verblijfplaats regelen. Heb net in de buurt beetje rond gekeken, vet leuke winkels( lees: ik moest me beheersen niet meteen heel veel schoenen en sieraden in te slaan!)
Zit nu in een internetcafe tussen de gamers, maar het is er iig lekker koel, buiten is het namelijk een benauwde 30c! Nou, ga zo ff eten en terug naar kamer, uitzoeken wat ik morgen ga doen!

Liefs XOXO

  • 28 Juli 2009 - 12:47

    Alicia:

    heey zus,
    zo te horen heb je het al naar je zin in China. echt leuk. ik hoorde om vier uur smorgens dat je aangekomen was! en je hebt dus al een hotel.
    leuk dat je wat hebt laten horen.
    veel liefs,
    alicia

  • 28 Juli 2009 - 22:07

    Fre:

    Yeahhhhh, je eerste bericht vanuit china op je weblog, vet stoer! Nou lieve Sheila was erg blij met je sms vanochtend dat je veilig was aangekomen en in het hotel zat, gelukkig is alles goed gegaan (lekker zo'n glaasje champagne en stoel op massage...OMG ik wil ook een keer business class!!) en ben je te verstaan daar...een niet al te onbelangrijk detail:-)! Ben ook zeer trots op je dat je je nog hebt weten te beheersen met winkelen (als het niet meer lukt, je weet het he ik heb maat 39, big feet;-)) en ben sowieso trots dat je je kan redden daarzo! Nou schat heeeeeeeeeeel veel plezier, we mailen, we krabbelen, we postduiven! Jemig wat een lang berichtje wat zal iedereen wel niet denken!
    Liefs!

  • 29 Juli 2009 - 10:13

    Lisette:

    Het is dan zover!!! Je bent in China!!! Kan niet geloven dat je ineens weg bent... ik zag je nog vrijdag maar je fietste snel snel weg dus ik denk niet dat je mij zag. Heel fijn om te horen dat je veilig bent aangekomen en nu in een hostel zit. Klinkt goed hoor zo'n vlucht, maar snap dat je je wel out of place voelde! Nou laat snel weer wat van je horen en heeeel veel plezier he!

    xxx Lisette

  • 31 Juli 2009 - 00:56

    Xu Len :

    hey sheila, echt spannend joh om je berichtjes te lezen van wat je allemaal meemaakt. Echt knap dat je alles zelf regelt. Lekker hoor business class. Ik kan in een vliegtuig nooit echt slapen, dan kijk ik gewoon 3 films. Volgens mij kom je met een extra koffer vol spulletjes terug. Ben al benieuwd naar je volgende berichtjes.

    xx Xu Len

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2009

de laatste loodjes!!!

16 Augustus 2009

Olypic Village & Forbidden City

11 Augustus 2009

tyfoon en H1N1

09 Augustus 2009

Tiananmen & changcheng

06 Augustus 2009

Yintewang!
sheila

Actief sinds 09 Juli 2009
Verslag gelezen: 51
Totaal aantal bezoekers 9312

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 02 Januari 2015

Exchange China

05 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

Indonesië

27 Juli 2009 - 10 September 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: