ni shuo de hai bucuo - Reisverslag uit Beijing, China van sheila haas - WaarBenJij.nu ni shuo de hai bucuo - Reisverslag uit Beijing, China van sheila haas - WaarBenJij.nu

ni shuo de hai bucuo

Door: sheila

Blijf op de hoogte en volg sheila

30 Juli 2009 | China, Beijing

Gisterenochtend ben ik voor een appartementjes wezen kijken, t was natuurlijk niet zo als in de advertentie, want zo'n goedkoop appartement+gas&licht+internet wordt dan ineens stukken duurder. Dus heb t toch maar op een goedkoper appartement gehouden (60m2) op ongeveer kwartierje lopen van BLCU. 's middags heb ik de metro genomen naar Xizhimen, waar de Beijingzoo dichtbij zou moeten liggen(volgens de kaart dan) maar 2 straten verder is hier al snel zo'n 5 km lopen! De Beijingzoo was helaas toch wel een teleurstelling, voor mij als "westerling" dan, op de panda's na leven ze in slechte omstandigheden, zoals beren en tijgers zonder water ( ze leken wel dood, zie foto's). Heel anders was het Beijing Aquarium, heb er hele vage beesten gezien, zoals witte kikkers en die oranje vis blijk je alleen hier te zien. Terug heb ik maar de taxi genomen, want t is hier superbenauwd!( je gaat bijna naar NL weer verlangen... nooit gedacht dat ik dat zou zeggen)BTW, nu ga ik de deur niet uit vanwege het andere uiterste, het onweert en regent heel hard:). 's avonds weer ff over de markt gelopen( waar ze gewoon hondjes in een doos verkopen!!!).
Nu zit ik in mn appartementje te wachten tot de onweer stopt, en dan ga ik me inschrijven aan BLCU, en ff boodschappen doen.
Oja, als ik heimwee krijg, dan zal ik naar mn tegeltjes in de badkamer kijken :P

  • 30 Juli 2009 - 07:36

    Wilma.en Ben:

    hoi sheila
    wij zijn blij weer wat van je te horen.
    je appartement ziet er toch redelijk uit vooral met dat tegeltje in de douche(grapje) je heb in ieder geal een plekje vo or jezelf . zitten er nog meer studentenin dat gebouw? ja die markt met die hondjes dat is niet zo leuk ga dan maar naar die straat met sieraden en schoenen. nou sheila een dikke knuffel van ons allen. xxxma.

  • 30 Juli 2009 - 14:20

    Sheila De Haas:

    geen flauw idee, t is in ieder geval bij meerdere uni's in de buurt. het is er iig rustig nu, en er is 24/7 bewaking rondom(bij alle woonblokken hier in de buurt). Moet alleen morgenochtend grote schoonmaak houden in de douche, er zitten allemaal vliegbeestjes bah! En langs BLCU, want kon alleen morgen inschrijven. dacht toenstraks, laat ik eens via de andere kant gaan. ben ruim een uur onderweg geweest. En die markt met sieraden enzo is tzelfde. Ik laat weer wat horen als ik wat te melden heb.
    x

  • 31 Juli 2009 - 08:02

    Romina:

    Heeeej Sheila!!

    Fijn om te horen dat het goed met je gaat daar in het verre China! Bclass gevlogen :|:| zooo, Sheila wel :|

    Ik vind het echt stoer van je dat allemaal maar ff doet in je eentje :)

    En is het een enorme cultuurshock of valt het mee?

    rustig aan en niet met enge mannen praten!

    xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2009

de laatste loodjes!!!

16 Augustus 2009

Olypic Village & Forbidden City

11 Augustus 2009

tyfoon en H1N1

09 Augustus 2009

Tiananmen & changcheng

06 Augustus 2009

Yintewang!
sheila

Actief sinds 09 Juli 2009
Verslag gelezen: 60
Totaal aantal bezoekers 9301

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 02 Januari 2015

Exchange China

05 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

Indonesië

27 Juli 2009 - 10 September 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: