dazhe ;p - Reisverslag uit Beijing, China van sheila haas - WaarBenJij.nu dazhe ;p - Reisverslag uit Beijing, China van sheila haas - WaarBenJij.nu

dazhe ;p

Door: sheila

Blijf op de hoogte en volg sheila

01 Augustus 2009 | China, Beijing

Gister niet zoveel gedaan, halve dag bezig geweest met schoonmaken(vooral douche, gadverdamme hele fles bleek gebruikt!) maar dat is nu allemaal gedaan! Voor mn collegekaart had ik 2 extra pasfoto's nodig, dus ben hier naar een fotograaf gegaan. De regels voor pasfoto's zijn hier ietsjes anders dan in NL. Lachen mag, geen oorbellen, t-shirt bijna tot je kin optrekken, geen bh bandje te zien en vooral... recht kijken, geen mm te veel naar links, rechts, boven, beneden. zeker wel 8 foto's moeten nemen tot er eentje was waar ze tevreden mee waren ( heb dus geen a-symetrisch gezicht:) ) En dan denk je klaar te zijn, nee hoor, ook nog eens fotoshoppen, want je haar moet in een heel strak staartje waarbij niets uit mag steken, moest me inhouden om niet in lachen uit te barsten. Vandaag heb ik lekker uitgeslapen, en ben daarna naar " temple of earth" en naar de lama tempel(Boeddhistisch) geweest. vooral de lama tempel was supermooi en heel groot. helaas mochten er binnen geen foto's gemaakt worden, maar dat komt omdat de tempel nog steeds in gebruik is ( dus het is logisch dat het respectloos is als je foto's tijdens verering neemt) maar ik had jullie het graag willen laten zien, echt hele grote gouden boeddha's van zeker wel 15m hoog!!! gelukkig heb ik snel van buiten uit het raam een aantal foto's kunnen maken (volgen snel). Heb ook foto's van de stad en metro, die trouwens best wel relaxed is: airco, komt om de 5 min, kost 2RMB(e0,25)per rit ongeacht reistijd en overstappen, niet heel druk. enige nadeel is dat de stations hier heel groot zijn, te vergelijken met Utrecht Centraal dus je kan er verdwalen(... ik niet hoor:P) Heb voor de rest geen plannen meer voor dit weekend, ik ga morgen vooral karakters herhalen, want maandag krijg ik een niveautest, en dinsdag wordt je dan in een klas ingedeeld. Oja, misschien morgen een verhaaltje over eten... laten we zeggen, east meets west:)

xoxo

titel: dazhe betekent korting, anekdote:Souvenirshop lamatempel.
Ik: wo kan yi kan ( ff rondkijken)
vrouw: Oh, ni na ge guojia lai de ren( waar kom je vandaan). en daarna dat ik er uitzag als een aziaat(^-^)v en mn chinees okay was. en toen kon ik dazhe krijgen:P

• 01 Augustus 2009 - 11:45

Alicia:

heey zus,
    was die douche echt zo vies? :O! dus je hebt ook veel foto's moeten laten maken bij die fotograaf, ik denk niet dat ik zo lang geduldig zou kunnen zijn. en die boeddha's zijn vast heel mooi geweest XD !!!
    nou het is leuk weer wat van je gehoord te hebben. VEEL LIEFS,
    alicia

• 01 Augustus 2009 - 20:29

Mich:

Sheila!
    Heel veel succes met het herhalen van de karakters! Wat grappig dat je korting kreeg ;-) ben trots op je!
    Al olleke-kandidaten gezien? Inderdaad leuk om weer wat te lezen van je!
    Kus!

• 02 Augustus 2009 - 06:41

Wilma:

hoi sheila ben blij dat je het naar je zin heb .die tempel is vast prachtig geweest ,en die boeddha helemaal.oh ja wat eet je smorgens ? is er wel brood te koop of eet je alleen mie ?nou sheila veel succes morge n met die toets. laat ook nog een foto maken voor mij heb nog wel plek om die op te hangen. dikke kus ma.

• 02 Augustus 2009 - 07:09

Sheila De Haas:

uhm nee, t is een verschrikkelijke foto, die ga ik echt verbranden als ie niet meer nodig is:P