My first class!!!! - Reisverslag uit Beijing, China van sheila haas - WaarBenJij.nu My first class!!!! - Reisverslag uit Beijing, China van sheila haas - WaarBenJij.nu

My first class!!!!

Door: sheila

Blijf op de hoogte en volg sheila

04 Augustus 2009 | China, Beijing

Gister dus om 8 uur die toets gehad en was na 5 minuten al klaar. moest alleen een stukje voorlezen(karakterkennis) maar omdat het allemaal simplyfied karakters zijn kon ik er een heleboel niet lezen. Gelukkig begreep ze dat mn algemene karakterkennis voldoende was. Ben dus in klas C geplaats (A minste kennis, E meeste)dus dats gemiddeld. 's middags naar de Confuciustempel geweest (i'm into temples right know) ook weer supermooi en vooral heel rustgevend en schoon, ff ontsnapt aan het drukke Beijing centrum.
Vanochtend dus mn eerste les gehad. Zit met ongeveer 20 mensen in de klas, waarvan de helft koreanen en japanners. Gelukkig is de les goed te volgen, begrijp zo 90% van wat ze zegt, en dat is beetje klasgemiddelde denk ik. Als eerste hadden we een voorstelrondje...(>o<) DE lessen zijn gelukkig goed ingedeeld, van 8-9.50, 10.10-12 en 13-14.50. we hebben spreken, luisteren en schrijven. Al vrij snel konden de meesten het goed met elkaar vinden, heb gelukkig al vrienden gemaakt: een Japans, Frans en Italiaans meisje en Canadese en Engelse jongen en een italiaanse man (nee, helaas geen shuai de:P). Plan is om vandaag hard te studeren, en morgen met zn allen uit te gaan ( voor E3 onbeperkt drinken, maar ik zal me beheersen, moet natuurlijk weer vroeg op en kan niet brak zijn...uhm, zaterdagmorgen appie) We hebben ook schooluitjes: zaterdag naar de chinese muur,ergens volgende week naar het olypisch dorp en..... 21-23/8 ga ik mee naar mongolie en slapen in tent (...yeah I know, sheila+tent=bijna onmogelijk :) ) En waarschijnlijk met mn classmates zondag Tiananmen of Summerpalace. So much to do, no time!!! Dus, tijd om een eind aan mn verhaaltje te breien. waarschijnlijk komt er over een paar dagen pas iets nieuws ( ik wil best wel over mn lessen schrijven, maar thats a bit (=_=)

XOXOX
ps: I miss you guys!!!!!!!(gister ff eerste inzinking gehad, vandaag gelukkig beter:P)

  • 04 Augustus 2009 - 10:07

    Mich:

    Wat leuk dat je al vrienden hebt gemaakt, dat voelt zo middelbare school ;-).. En koreanen, jeuj! ;-) ook die schoolreisjes, zo basisschool, klinken cool :-)
    gelukkig dat je een beetje uit je dip bent. Ik mis je ook!!
    Maar gelukkig ben je al weer bijna thuis.. Toch?! (want wat zijn nou 6 weken.. Dat hou ik mezelf maar voor)
    Ik vind het echt leuk dat je zo veel dingen opschrijft, lijkt het een beetje of ik toch op vakantie ben!
    Mis je! Kus

  • 04 Augustus 2009 - 10:10

    Sheila De Haas:

    :P

  • 04 Augustus 2009 - 11:51

    Alicia:

    heey sheila,
    echt leuk, je bent zit dus gemiddeld. dus je gaat ook naar de chinese muur :o ... leuk! nou ... nog veel plezier verder en veel liefs,
    je zusje :P

  • 04 Augustus 2009 - 15:20

    Wilma:

    hoi sheila
    wat fijn dat je een leuke klas heb.die schooluitjes lijken mji geweldig,vooral die trip naar mongolie want welke toerist maakt dat nou mee.ik had al zo het idee dat je een kleine dip had.geeft niet hoor ,hebben wij ook een beetje gehad.(ga niet zeggen dat ik je mis wantdan ga je mij dissen?)
    nou sheila doe je best en veel plezier .xxxxxxxma.

  • 04 Augustus 2009 - 16:52

    Pa:

    wat gaaf sheila,,vet,,
    het is heel wat spanning
    ik ben blij voor je
    zorg goed voor je zelf [xxx]

  • 05 Augustus 2009 - 18:40

    Opa En Oma:

    hoi sheila.
    wat fijn dat het zo goed met je gaat,en dat je jouw draai daar al een beetje gevonden heb.
    jouw berrichtjes geven veel inzicht over hoe jouw dagen daar zijn.
    wat ga je een fantastische uitstapjes maken.
    het studeren zal wel snel gaan dus je zal er ook veel van leren.
    wij vonden die foto van die tempel prachtig.
    veel liefs opa en oma.

  • 05 Augustus 2009 - 18:45

    Danielle:

    Hey Sheila!

    wat vet dat je nu in China bent:Dhad helaas geen tijd om nog even afscheid van je te nemen..( ben namelijk al 4 weken op vakantie en zit nu in Brasil) Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt daar in China, als je maar weer terug komt he;) ps. slapen in een tent? moet niet gekker worden;) zo te lezen ga je de komende tijd heeeelll veeell leukee dingen doen en beleven dus take care of yourself;) en ik ga trouw je verhaaltjes lezen!

    Kussies Daan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2009

de laatste loodjes!!!

16 Augustus 2009

Olypic Village & Forbidden City

11 Augustus 2009

tyfoon en H1N1

09 Augustus 2009

Tiananmen & changcheng

06 Augustus 2009

Yintewang!
sheila

Actief sinds 09 Juli 2009
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 9317

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 02 Januari 2015

Exchange China

05 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

Indonesië

27 Juli 2009 - 10 September 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: